شناسهٔ خبر: 172442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش های رگباری در نیمه جنوبی، افزایش سرعت بادهای ۱۲۰روزه و افزایش دما در سیستان و بلوچستان

نكات ايمنی هنگام رانندگی در طوفان شن رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ از شدت گرفتن سرعت بادهای ۱۲۰ روزه، بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و افزایش محسوس دما در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار کرد: تا روز جمعه پنجم مرداد برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، راسک، مهرستان، ایرانشهر، دلگان و بمپور رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مدت وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان ادامه داد: از چهارشنبه تا سه‌شنبه (سوم تا نهم مرداد) افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق شمالی، غرب و تا حدودی مرکز و شرق استان پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد که شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند و از چرای دام در مناطق مرتفع و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی تاکید کرد: شهروندان در شمال سیستان و بلوچستان به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و از ترددهای غیر ضروری در فضای باز پرهیز و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به‌ویژه اواسط روز تا بعد از ظهر خودداری و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.